Penaja Utama Blog Ini

Rabu, 11 Mei 2011

Suka Masak Atau Suka Makan - Nasi Goreng Bujang





Hari ni aku nak kongsikan sedikit resepi yang aku rasa simple & mudah untuk korang praktikkan di dapur masakan rumah korang.Sebelum tu sape yang suka memasak,angkat tangan?

Suka Masak Atau Suka Makan?????


Lu fikir lah sendiri :)

Tak kan asyik nak makan dekat kedai jer.Sesekali pada 
yang bujang-bujang ni boleh la cuba resepi yang aku sediakan ni :)

Upsss dulu aku pun bujang...Tapi sekarang sudah berumahtangga yer

Mudah jer sebenarnya nak sediakan resepi nasi goreng ni

Ikut step by step!!!!

Pertama perlu sediakan bahan-bahan :

Nasi sejuk ikut jumlah berapa orang nak makan

*5-7 biji cili padi

*2-3 ulas bawang merah

*2-3 ulas bawang putih

*Ikan bilis

1 Biji Telur

Garam secukup rasa

Minyak untuk memasak

Cara-Cara Menyediakannya :

Kisar bahan bertanda * / boleh jer korang tumbuk-tumbukan bahan tu
dan tumis hingga garing

Masukkan nasi.Lepas tu masukkan garam
kacau hingga sebati.kalau nak bubuh 
aji sikit pun boleh.

Siap dihidangkan dan hiaskan hidangan
dengan telur mata kerbau.



SELAMAT MENCUBA




6 ulasan:

  1. haih sedapnye tengok gambar makanan ni

    BalasPadam
  2. Boleh cuba Freaky..sonang ajo :)

    BalasPadam
  3. wahhh, nampak sedapppp. :)

    BalasPadam
  4. titan : goreng pun sodap..hehehe

    BalasPadam
  5. cuba try product ni..terbaik dari ladang
    http://amazing-tm5.blogspot.com/

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...