Penaja Utama Blog Ini

Isnin, 14 Februari 2011

Sambutan Hari Kekasih Teruna Dan Dara



Sambutan yang sinonim dan popular di kalangan remaja di seluruh dunia yang hanyut dalam dunia percintaan masing-masing.Korang biasa atau tidak dengan sambutan Hari Kekasih ataupun Valentine Day ni.Wajib atau tidak kita menyambutnya pada tipa-tiap tahun pada tanggal 14 Febuari.

Apa yang aku tahu dalam sudut benak pemikiran ni ialah,Hari Kekasih mempunyai mitos lagenda yang tersendiri yang mana kewujudan awalnya sempena memperingati kematian seorang paderi yang dibunuh seperti mengikut sejarah purba Rom.Tak payah la aku nak cerita, sebab nak tulis..hohoho.

Ada orang cakap sambutan ni bertujuan untuk mengerat dan menguatkan hubungan kasih sayang antara satu sama lain oleh Si Teruna Dan Si Dara.Kebiasannya hari ini diperingati dengan memberikan coklat,bunga ros dan hadiah.Dekat mana nak sambut ni!

Pasangan kekasih selalunya meraikan di kafe-kafe,hotel-hotel atau tempat-tempat romantik dengan mengadakan pesta,tarian dan nyanyian.Mengikut majlis fatwa kebangsaan dan nasihat para mufti Hari Kekasih lebih banyak mendatangkan keburukan daripada kebaikan.

Salah satunya menyumbang pergaulan bebas antara lelaki dan wanita.Semoga korang jelas mengenai hari kekasih ni yang terang-terang dilarang dalam agama kita sendiri dan dalam sejarah Islam pun tidak ada diceritakan.

6 ulasan:

  1. selain dari hari valentine hari2 lain lagi bersepah...termasuk hari thaipusam pon dowang belasah berkasih-kasihan.

    BalasPadam
  2. Betol tu...banyak lagi perkara lain boleh buat..hehehe

    BalasPadam
  3. ari ni je da kuar berita ade couple kena tgkap kt hotel ye. huhu.. si gal pakai baju kurung. kcian gile. xpk ke diorang operasi 14hb ni.

    BalasPadam
  4. Operasi besar-besaram dijalankan sekarang ni...hati-hati yer

    BalasPadam
  5. kenapa perlu memilih hari untuk berkasih sayang? itu bermakna mereka hanya ada rasa kasih bila tiba saatnya. hari lain hanya sekadar suka2? huh~

    BalasPadam
  6. Maybe la suka-suka...boleh lakukan perkara yang lebih bermanfaat kan..huhhh

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...