Penaja Utama Blog Ini

Sabtu, 12 Februari 2011

Kerajaan Mesir Hosni Mubarak Tumbang


Akhirnya kerajaan Hosni Mubarak tumbang di tangan rakyatnya sendiri.Bak kata orang kita tidak semestinya akan sentiasa berada di atas.Ibarat seperti roda yang kadang-kadang berada di atas & ada ketikanya berada di bawah.

Begitulah perumpamaan yang sentiasa aku pegang selama ini.Pengumuman perletakkan jawatan telah diumumkan oleh Naib Presidennya Omar Suleiman melalui satu kenyataan yang disiarkan secara langsung di televisyen.Apa yang dapat disaksikan sendiri oleh rakyat Malaysia kita di sana terutama pelajar-pelajar, Mesir berada dalam keadaan yang amat teruk.

Kebimbangan ini menyebabkan kerajaan mengambil langkah membawa pulang pelajar-pelajar kita kembali ke Malaysia.Setiap apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya yang tidak kita ketahui.Mesir merupakan negara rujukan dalam institusi pendidikan sejak dahulu lagi.Semoga yang berlaku tidak akan menjejaskan institusi yang dibina selama ini.

Iktibar yang perlu kita ambil ialah sesebuah kerajaan yang dibina melalui mandat rakyat akan runtuh jika hak-hak yang dijanjikan tidak ditepati & dinodai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...